金曜日, 3月 10, 2006

自分を好きになる - To love myself


これが意外と難しい。
第一歩は自分の弱さを認めてあげること。

今日、友人に自分の弱さを見せた。何だかすっきりした。
今までは「こうあるべき」という自分の理想像と、それに追いつかない自分とが
すごい空回りして、結局自分らしさって何だかよく分からなかった。

友達って実は私のことよく見てくれてて、自分以上に理解してくれてるんだな。
「頑張りすぎるなよ。」
その一言に私は救われた。


To love myself is harder than I thought.
The first step is to accept my weaknesses.

I confessed my weakness to a friend today, and it felt good.
It seems that I've been trying to be someone else, and at the end I lost myself.
I didn't know who I was anymore.

My friend has been watching me, and understands me more than I do.
She said, "Don't be so hard on yourself."
And these words really saved me.

4 件のコメント:

Lia さんのコメント...

うん~。なんか、日記を読むにつれて、
絵美ちゃんは私と少し似てるなぁって思えてきた。
バイトの時はあんまりわからなかったけどね^^
私は本性を出すのが苦手で、よく頑張りすぎる。
すると私も友達に「頑張りすぎるな」って
言われるんだ。
友達は、私が無理をしている事も、それを
周りに言えないでいる事も、全てわかってて
くれてたんだなって、本当にありがたく思った。
私からも、「絵美ちゃん頑張りすぎない程度に頑張って☆」と言いたいです^-^

Emi さんのコメント...

rie
そうなんだ~。
rieはいつも笑顔で明るいし
風邪の時も頑張ってたもんね。
お互い肩の力を抜いて、
少し適当に生きてこ~。
潰れちゃったらだめだからね!

匿名 さんのコメント...

Dear Emi,

I guess for everybody the most harder relationship is the one with himself/herself. Since your life depend on you first of all, the risk it's to be a too hard judge of yourself. It's hard to find a balance...Personally I have the same problem, but little by little I'm succeding in accept me as I am :)

Babs

Emi さんのコメント...

you're right. you have to live with yourself, whether you like it or not... so why not accepting who you are?
i think i'm starting to understand myself a little finally!